LEAVE YOUR MESSAGE


ShoutMix chat widget

Saturday 23 April 2011

Widgets

ROAD TO TUNJANG @ BUASIR CHRONICLE

Last week, hari Sabtu(16Mac2011) Aku, my wife dan anak bongsu aku ke Tunjang, Kedah untuk 1 tujuan(bukan 1 Malaysia), apalagi buasir aku le, yang tak nak sembuh2 lagi. Tension betul. Tapi redha dengan ketentuan Allah SWT yang sememangnya ada hikmah. Cuma kita sebagai hambaNYA terlalu bodoh untuk mengerti dan memahami. Pi Tunjang ambik ubat atas nasihat Raja Azriffudin, rider dari Jitra, Kedah.


Macam biasa, wife aku yang drive sebab aku tak selesa nak duduk.
Pesakit buasir ni nak duduk pun kena menyenget sikit tau.
Macam mana nak bawak kereta. MTB apatah lagi le…


Aku dan anak bongsu aku, pi dengan kereta pinjam


Masjid Pekan Kepala Batas. Lepas keluar tol exit Kepala Batas,
di pekan Kepala Batas. Cantik masjid ni.




Dulu2 kami dok panggil pekan Jitra je.
La ni, Subhanallah besaqnya pekan Jitra nie.
Dah boleh panggil bandar Jitra dah pun.
Jalannya dah luas, seiring dengan pertambahan jumlah kenderaan


Masjid Lama Jitra...Dah lama aku tak solah kat sini.
Masa dok kat Aloq Setaq, kerap jugak mai sini pada malam Jumaat.


Masjid Baru Jitra = Luas dan Selesa.
Tapi dah lama jugak la masjid ni walaupun namanya Majid Baru.


Salah satu masjid lepas pekan Jitra.
Jangan bimbang, Malaysia kan negara Islam
yang dinamik, masjid ada merata-rata.


Dah sampai Tunjang, kita akan disambut dengan sekolah nie


Kedai ubat yang aku pi, opposite dengan sekolah cina ni.
Sekolah ni pulak sebelah SRK Tunjang.


Ni dia kedai ubatnya. Tabib cina yang uruskan.
Tapi ubatnya aku tengok dipack elok.
La ni ubat tradisional pun kena dapat kelulusan
dari Kementerian Kesihatan Malaysia


Masa baru sampai… Nak balik lagi ramai.
Siap kena ambik nombor lagi Ingat aku org jauh(SP),
Penang mali pun ada.
Brapa? RM74 utk seminggu makan + krim sapuan.


Kereta tokey oo. Dah 71 tahun. Nak bergambar dia tak mau.
Dia pun dah tak larat oi. Baru 2 hari baru baik demam je.


Masa balik ke SP, pecut habis tapi masih ikut speed limit. Takut kena saman ekor lagi daa. Banyak urusan kat SP yang menanti, ambik spek anak, hantaq anak asrama, hantaq anak tusyen....dan sebagainya....


Comments
0 Comments

0 ulasan:

LEAVE YOUR MESSAGES AT CBOX