LEAVE YOUR MESSAGE


ShoutMix chat widget

Sunday 26 June 2011

Widgets

MAKLUMAT KESIHATAN-PENYELESAIAN BUASIR

Hari ni saya nak berkongsi satu maklumat penting bersama dengan semua pembaca - buasir. Sebut je buasir, kebanyakan orang dah tahu. Search kat internet, macam2 cerita boleh kita dengar. Tujuan aku berkongsi cerita ni alah kerana aku amat bersimpati dengan pengidap buasir, terutamanya ibu2 mengandung. Aku pernah join forum dalam internet, dan hampir menitis air mata jantan aku bila membaca betapa peritnya penderitaan mereka yang mengidap buasir. Dan aku rasa kebanyakan rider tentu mengalami masalah buasir ni. So, lets the picture tell the stories...


Pernah dengar tentang Neo Healer? Aku bukan saja dengar, tapi dah guna pun. Alhamdulillah, bukan sahaja murah(harganya lingkungan belasan ringgit je kat farmasi, tapi kalau kat Guardian tu mahal sikit, RM27 kalau aku tak silap) tapi berkesan melegakan kesakitan. Biasanya dalam lingkungan 3-4 hari. Cara gunanya, aku pratikkan 3 kali sehari. Jolok masuk dalam lubang punggung lebih kurang seinci atau hingga tak boleh jolok dah, picit sedikit, sekadar sebesar sebutir kacang hijau. Practice dulu kat luar, cuba picit sekali-dua hingga anda mahir memicit supaya keluar sebanyak sebutir kacang hijau. Then cuci muncungnya semula dengan dettol. Biasanya dalam 3-4 hari kesan positifnya ketara.
Neo-Healer ni ada dalam bentuk 'peluru' yang jolok kat punggung tu. Tapi yang oilment macam ni lebih berkesan. Dan ianya adalah persediaan herba, jadi kalau guna terlebih sikit, tak ada kesan sampingan dan tidak merbahaya. Ia diadun dengan 4 bahan utama dari tumbuhan je, tak ada bahan dari haiwan. Dan dihasilkan oleh negara Jordan(negara Islam tuu, halalan toyyiba)
Selain buasir, Neo-Healer juga berkesan dalam merawat anal fissure. Aku sendiri yang mengalaminya. Anal Fissure ni lebih dasyat kesakitannya dari buasir yang pernah aku alami. Dan Alhamdulillah, sangat mujarab(murah pulak tu).
So, apa lagi. Kalau sakit, boleh guna sendiri. Atau hadiahkan kepada orang tersayang, atau syorkan kepada rakan yang menderita sakit buasir. Sharing Is Caring. Islam dah ajar kita lama dah pun.
Cuma masalahnya semasa guna ubat ni ialah dia akan ada kesan gatal2 kat lubang punggung. Tu je masalahnya. Tapi buasir, Insya Allah lega. Sabar le. Apa nak buat.
OK, ni cerita nak rawat buasir. Nanti aku akan ceritakan makanan kesihatan yang mencegah berulangnya buasir. Jangan bimbang, pasti murah tetapi berkesan. Dan sebaik-baiknya, makanan kesihatan ni diamalkan setiap hari, sama ada buasir sedang dirawat ataupun sudahpun lega.
OK, setakat ni dulu. Rajin2lah klik selalu untuk info yang lain. Dan jangan lupa, jadi follower aku.

Comments
3 Comments

3 ulasan:

Saya dah lama amalkan jus intra..memang la mahal tapi puas hati..
memperbaiki dr dalam adalah lebih penting. masa teruk dulu, sy takpernah la sapu ke cucuk ke atau letak apape ubat kat situ,..
tapi sekarang,terbehenti mkn intra tu pun tak takut dah..tp ye lah..bukan semua penerimaan bdn tu sama kan

salam ziarah dari Nora Zima -fb-

Boleh saya tahu mana boleh beli Neo healar ? Terima kasih

En gerek...mcmana dgn buasir..dah sembuh sepenuhnya?

LEAVE YOUR MESSAGES AT CBOX