LEAVE YOUR MESSAGE


ShoutMix chat widget

Friday 24 June 2011

Widgets

KHUTBAH JUMAAT 24-JUN-2011

Assalamualaikum to all riders/riders under contruction/semua manusia la senang sikit. Tujuan aku kali ni ialah nak berkongsi sedikit kebaikan dari semua yang telah pulang dari Sembahyang Jumaat-Khutbah Jumaat.
Selalunya kita pi sembahyang, dengar khutbah, pulang dan terus terlupa. Jadi, kali ni aku nak bagi peluang kepada kita untuk mencoret sedikit dari isi khutbah Jumaat yang kita telah dengar sebentar tadi. Tak perlu banyak.
Siapa tahu, nasihat kita yang sedikit bisa merubah kehidupan seorang insan. Jika tidak mampu bersedekah dengan RM, kata2/komen2 yang baik juga merupakan satu sedekah.
Kata orang bijak pandai, satu nasihat kebaikan yang dituruti dan diamalkan akan memberikan pahala yang berkekalan kepada kita. Bukankah itu sebaik-baik bekalan.
Silalah coretkan sedikit isi khutbah Jumaat yang anda dengari sebentar tadi. Kepada yang perempuan, tanyalah kepada abang, suami, bapa atau adik anda tentang isi khutbah Jumaat sebentar tadi.
Jika anda tidak ingat semua, janganlah lupakan semua. OK, Aku mula dulu...

Comments
1 Comments

1 ulasan:

menarik....

Nak bersedekah bukan hanya guna RM..komen dan kata2 juga dikira sedekah..apatah lagi senyuman juga dikira sedekah..Ya Allah, cukup mudah untuk kita mendapatkan pahala..Allah telah memberikan laluan hidup yg cukup mudah untuk mendapatkan sedikit ganjarannya..iaitu pahala..

LEAVE YOUR MESSAGES AT CBOX