LEAVE YOUR MESSAGE


ShoutMix chat widget

Thursday 21 July 2011

Widgets

VIRUS FACEBOOK PUNYA ANGKARA!!!


Sejak aku mula mengenali komputer, lebih kurang tahun 1991 lalu, inilah kali pertama aku diserang dengan virus komputer sehingga memaksa aku memformat kembali laptop aku. Melayang RM50 dek kerana serangan virus tersebut. Huh, macam ke klinik jugak. Sebenarnya aku dinasihatkan supaya memformat kembali komputer tersebut oleh technicsen komputer kerana itulah cara paling cepat. Aku bersetuju je memandangkan laptop aku sememangnya mempunyai banyak virus2 yang bermautautin.
So, story dia macam ni. Firstly aku terima massage melalui FB dari Mohd Nur Salikin, ayatnya lebih kurang macam ni.

1. Bermula dengan INBOX "Hi. How are you?"
2. Kemudian bila kita reply inbox tersebut , dia akan hantar "Wan na laugh?"
3. Lepas reply ya, dia akan hantar "It is you on the video ? Want to see?"
4. Kemudian , dia akan hantar satu LINK dalam bentuk nombor seperti ini>>( http://109.86.119.23/100002084287296) dan link tu laa VIRUSNYA..Jahanam PC dan FB tak boleh dibuka. JANGAN REPLY/KLIK sebarang INBOX seperti di atas!

Oleh kerana aku tak tahu, aku klik link tersebut, keluarlah YOUTUBE palsu berserta komen2 dari rakan FB yang anda kenali di bawahnya. Dan yang peliknya, bila aku ke YOUTUBE dan mengambil tajuk yang sama, tak keluar pulak link tu. Pelik + hairan.
Kemudian ada seorang kawan FB(namanya Pian ....,aku dah lupa) aku menghantar benda yang sama(masa tu aku guna netbook) dan aku jawab padanya yang aku dah kena virus. Dan jawabnya "We are in the same boat".
Pagi tadi, seorang rakan FB aku pun cuba menhantar virus yang sama, namanya Zamturbo Vrfour pun cuba menghantar virus yang sama menyebabkan aku meradang sungguh>> https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=144304728982336&id=100002084287296&ref=notif&notif_t=feed_comment dan aku bertindakbalas di link di atas.
Tengahari, lagi seorang akan FB aku turut cuba menghantar virus yang sama kepadaku, Hairul Azwa. Aik!! pelik dan aku membalas massagenya supaya jangan menghantar virus tersebut kepadaku. Still dia terus menghantar massage jugak. Geram aku dibuatnya kerana terus menghantar massage kepadaku sekalipun aku berkata tak perlu kerana aku dah kena. HA minta no telefon aku dan kami berbual panjang...., dan disinilah rahsia terbongkar.
Rupa2nya 4 orang individu tersebut tak berkaitan langsung dan tak tahu menahu langsung tentang penghantaran virus tersebut. Si penghantar virus tersebut menyamar sebagai rakan FB kita dengan tujuan (1)merosakkan komputer kita sehingga terpaksa diformat dan (2) cuba merosakkan hubungan antara rakan2 FB dan melaga-lagakan antara rakan2 FB kita. Huh! Alhamdulillah Allah SWT selamatkan kita. Kalau tidak, dah la notebook kena format, kita pulak bergaduh sesama sendiri dalam FB. Please share this stories to your FB friends, supaya tiada yang bertumbuk masa jamboree nanti, angkara VIRUS FACEBOOK!!!!!Berwaspada dunia FB.. Tu tak masuk cerita Mat Afrika tipu gadis Malaysia dengan FB lagi...
Dan lagi satu pesanan dari seorang lagi rak FB aku, Alvin Chooi
There is a VIRUS going on Facebook, You will get a message from a friend. It will be a video, it will tell you that you have to update your flash player, DON'T DO IT. It is a TROJAN VIRUS. SO PLEASE DON'T TRY TO DOWNLOAD THE FLASH UPDATE. SEND THIS TO EVERYONE ON YOUR FRIENDS LIST.

Comments
0 Comments

0 ulasan:

LEAVE YOUR MESSAGES AT CBOX