LEAVE YOUR MESSAGE


ShoutMix chat widget

Wednesday 24 August 2011

Widgets

ADVERTISE HERE

Kalau para pembaca perasan, ada ruangan "ADVERTISE HERE" dan ada tertulis kat atas tu kenyataan berikut : Free Iklan Kat Sini. Jemputlah Beriklan Yang Halal Sahaja". Ruang ini membolehkan tuan mengiklankan sesuatu di sini dengan 2 syarat iaitu (1) Ada blog/wordpress/facebook atau apa jua puatan yang boleh membawa ke paparan tuan apabila iklan tersebut diklik dan (2) Ada gambar.Bukan gambar dalam Drive C atau D, tapi gambar yang sedia ada dalam internet. Jom aku tunjukkan macam mana nak letakkan iklan.


Inilah yang aku maksudkan. Klik je kat kotak iklan tu. Akan keluar skrin seperti di bawah.


Kotak atas letakkan alamat web anda seperti blog/dotcom mahupun facebook. Kotak bawah untuk gambar. So, ambillah alamat url yang ada dalam laman web anda sendiri ataupun laman web orang lain. Biasanya saya guna alamat URL seperti di bawah.

.



Dah siap isi kedua-dua kotak, klik 'simpan'


Lepas klik simpan, akan keluar skrin macam ini. Kalau keluar skrin lain, maknanya ada sedikit kesilapan di mana-mana. Kena ulang semula sebab iklan mungkin tak kan keluar. Klik 'tutup'


Lepas klik 'tutup' terus akan keluar iklan macam ni.
Kalau diklik, akan terus membawa anda ke alamat URL tersebut. Cubalah.

Iklan ini tahan selama 24 jam dan automatik hilang selepas 24 jam. Lepas tu, kena repeat balik le kalau nak letakkan iklan sekali lagi. Janganlah bolot semua iklan. Ambil satu slot udahle. Yang lain kasi can kepada orang lain pulak.
OK. Kalau tak jadi, sila tinggalkan mesej untuk dihubungi dan diambil tindakan oleh aku. Selamat beriklan......





Comments
0 Comments

LEAVE YOUR MESSAGES AT CBOX