LEAVE YOUR MESSAGE


ShoutMix chat widget

Sunday 11 September 2011

Widgets

CATHERINE SHEEHAN

Antara yang menarik perhatian aku ialah tentang kematian seorang bekas wartawan bernama Catherine Sheehan. Dia sedang kayuhan mengelilingi dunia dengan basikal. Dah banyak tempat dilaluinya (boleh dibaca catatan perjalanannya di blognya iaitu di (http://www.crazyguyonabike.com/doc/?o=1r4vFZo&doc_id=7823&v=Ob). Setiap kali anda klik ke blognya, gambar baru akan muncul. Bestla. Susah jugak nak cari blognya kerana ceritanya dalam www.baikbike.com(http://www.baikbike.com/auckland-journalist-killed-in-kuala-lumpur-while-cycling/) pun tak dinyatakan alamat blognya. Dan koleksi gambar2nya di (http://www.sheehac.phanfare.com/). Kata2 hikmatnya banyak terkandung dalam pautan ini dan seronok/tak rugi untuk dibaca. Please log on to (http://www.bikeabout.co.uk/resources/women/catherinesheehan.shtml). Yang tak bestnya ialah dia mati serta-merta di tempat kejadian kerana dilanggar oleh kereta di Tanah air Ku Tercinta, di Malaysia.

Ceritanya bermula bagaimana dia menyewakan rumahnya dan mengunakan wang tersebut sebagai modal untuk merealisasikan impiannya berbasikal mengelilingi dunia. Antara catatan terakhirnya:

"Missing my family and friends. Being lost. Not being able to find a hotel when exhausted. If in a place with other foreigners, feeling lonely... Scary drivers, tunnels, ghastly city traffic, fumes and motorways; landslides, high altitude and bad weather,"

"Rindu terhadap keluarga dan rakan-rakan saya. Tidak dapat mencari hotel apabila keletihan. Jika di sesuatu tempat dengan orang asing yang lain, berasa sunyi ... Pemandu yang menakutkan, terowong,.. Lalu lintas bandar , asap dan lebuh raya; tanah runtuh, tanah tinggi dan cuaca buruk,”

Antara kata2 yang menarik ialah

What other kind of holiday can you take where you can eat as much as you like and still lose weight?

Cuti jenis apakah ini dimana anda boleh makan sebanyak mana yang anda suka dan masih terus kehilangan berat badan?

Antara laman web yang menyatakan simpati terhadap pemergiannya ialah (http://cyclingauckland.co.nz/front/2011/09/tribute-to-a-friend-and-fellow-cyclist-the-killing-continues/).

OK, jumpa lagi. Share with your friends.

Comments
0 Comments

LEAVE YOUR MESSAGES AT CBOX