LEAVE YOUR MESSAGE


ShoutMix chat widget

Thursday, 1 September 2011

Widgets

CORK


Cork atau gabus, rasanya dah semakin sukar nak dijumpai. Dan kalau ditanya pada kanak-kanak masakini, mungkin mereka pun dah tak tahu apa tu gabus. Is banyak digunakan dalam indusri minuman beralkohol seperti wain, bertujuan menutup botol wain. Dahulunya turut digunakan dalam jaket keselamatan kerana kandungan udaranya yang tinggi. Tapi ada satu cerita menarik tentang gabus yang digunakan sebagai penutup botol wain. Jom kita tengok.




Kalau diperhatikan, nampak macam biasa je. Tak ada apa yang istimewapun...


Dimulai dengan melukis dengan menggunakan pensil terlebih dahulu


Senang? Tak jugak sebab dia terpaksa melekatkan gabus2 berdasarkan warna dan tona/tone.
Ataupun mungkin anda boleh cuba sendiri kat rumah dengan saiz sebesar kertas lukisan.



Sedikit demi sedikit....


Hampir siap......


Setelah lebih kurang 50 jam berkarya, akhirnya siap juga, Gabus? dia guna 9,217 biji gabus..

Karya bersaiz 96inci X 66inci dinamakan 'Grace' oleh Scott(macam nama satu jenama basikal) Gunderson. Harga? Tak dinyatakan. Mungkin bergantung kepada pembina yang berminat. Tapi kalau RM100 sejam, harganya mungkin lebih kurang RM5,000. Klip video ada kat bawah. Cuma nak ingatkan satu je, setiap saat dalam klip video adalah bersamaan dengan 20 minit masa sebenar.....

video




Comments
0 Comments

LEAVE YOUR MESSAGES AT CBOX