LEAVE YOUR MESSAGE


ShoutMix chat widget

Friday 30 September 2011

Widgets

PENCINTA HAIWAN NO WAHID




Diktator yang memerintah Korea Utara rupa-rupanya seorang pencinta haiwan, sanggup berbelanja £120,000 setahun hanya untuk mengeyangkan anjing-anjingnya, di kalangan suku dari rakyatnya menghadapi kekurangan makanan yang serious dan satu per tiga dari kanak-kanak bawah 5 tahun Korea Utara mengalami kekurangan zat makanan.
Maklumat ini diceritakan sendiri oleh Yoon Sang Hyun, salah seorang ahli Grand National Party yang terkejut dengan satu laporan yang dibentangkan di Parlimen negara tesebut.
Ada lagi? Ada lagi. Diktator ini turut mengimport beberapa ekor kuda dari Russia dan 10 jet ski untuk anak dan kenalan rapatnya, serta 600 botol wine bermutu tinggi dari Perancis. Sekalipun dikenakan sekatan, barangan import mudah diperolehi melalui pintu sempadan China & Russia. Oooo! Patut le China kawan baik dengan Korea Utara. Ada masyuk rupanya.
Kalaulah Kim Jong-il ni perintah Malaysia....Huh! Rasanya tak bergerak pemimpin pembangkang, dikurung dalam 'penjara berdiri'seluas hanya 20inciX20inci. Kita sebagai rakyat dapat apa? Naik bas atau basikal lah kita ke tempat kerja. Kereta? Jangan harap le.

Comments
0 Comments

LEAVE YOUR MESSAGES AT CBOX