LEAVE YOUR MESSAGE


ShoutMix chat widget

Friday 16 December 2011

Widgets

LHDN TIDAK TERIMA BORANG PERMOHONAN SALINAN FOTOSTAT UNTUK BR1M



(Gambar hiasan bermaklumat. Sila klik Translator untuk bahasa pilihan anda)Vehicles belonging to forces loyal to Libyan leader Muammar Gaddafi explode after an air strike by coalition forces, along a road between Benghazi and Ajdabiyah March 20, 2011. REUTERS/Goran Tomasevic.

BACHOK, 16 Dis : Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) tidak akan menerima borang permohonan fotostat yang dikemukakan untuk mendapatkan bantuan RM500 melalui skim Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang ditutup permohonannya hujung bulan ini.

Timbalan Menteri Kewangan Datuk Dr Awang Adek Hussin berkata pemohon perlu terlebih dulu memastikan borang permohonan yang hendak diisi adalah asli.

"Kerajaan hanya akan menerima permohonan melalui borang asli yang dikeluarkan LHDN yang mula diedarkan awal bulan ini," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan wang ehsan kepada petani di Kampung Alor Ganu di sini hari ini.

Seramai 56 petani menerima bantuan berjumlah RM50,000 berikutan tanaman padi yang diusahakan mereka musnah diserang penyakit karah.

Awang Adek yang juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan berkata LHDN mempunyai mekanisme untuk mengesahkan sama ada borang permohonan yang diterima adalah tulen atau sebaliknya.

Menurutnya kerajaan mengeluarkan borang permohonan yang mencukupi bagi isi rumah berpendapatan tidak lebih RM3,000 sebulan yang layak memohon bantuan itu.

Sumber = BERNAMA




(Gambar hiasan bermaklumat. Sila klik Translator untuk bahasa pilihan anda) People stand at where a dam wall used to be, before it was destroyed by flood waters in Anuradhapura district, 206km (128 miles) north of Colombo, February 7, 2011. REUTERS/Stringer.

Artikel menarik/bermaklumat untuk anda? Klik di sini untuk lihat apa yang lebih menarik dari Volkswagen.

Comments
0 Comments

0 ulasan:

LEAVE YOUR MESSAGES AT CBOX