LEAVE YOUR MESSAGE


ShoutMix chat widget

Saturday 10 December 2011

Widgets

PERLAKSANAAN SKIM BARU PERKHIDMATAN AWAM (SBPA) : PEMINDAHAN DAN PENGIRAAN DARI GAJI SSM KEPADA GAJI SBPA 1MALAYSIA




Banyak orang tulis entri ini semata-mata mahu meningkatkan pengunjung ke blognya tanpa ada butiran dan asas-asas kebenaran/fakta. Kecewa juga aku pada sesetengah blogger yang sanggup menulis sesuatu tentang SBPA walhal tiada asas kebenaran dan dibuat secara terburu-buru semata-mata ingin mengejar bilangan unique visitors. Klik slide di bawah untuk melihat secara tepat prinsip pemindahan gaji dari gaji lama(skim SSM) kepada gaji baru(skim SBPA).

Selamat mengira. Lagi satu fakta, bulan Januari nanti memang naik gaji, tapi tak ler terlalu banyak. Tapi bila dicampur dengan kenaikan tahunan yang akan diterima oleh penjawat awam pada 2012, baru nampak peningkatan ketara. Cuma, gaji yang besar datang bersama tanggungjawab yang besar. Anggaplah dasar memberhentikan pekerja (untuk markah 70 ke bawah bagi tiga tahun berturut-turut) sebagai satu cabaran baru bagi semua penjawat awam. Lagi satu skil yang perlu diasah iaitu belajar mentaati boss anda dan juga jangan lupa, belajar membodek orang atasan anda. Markah anda di tangan mereka. Cuma jangan bimbang, rezeki anda tetap dijanjikan/dikurniakan oleh Allah SWT.

Gaji guru diambil sebagai asas. Bagaimanapun bagi penjawat awam yang lain, ianya boleh digunakan sebagai perbandingan dan ramalan.


Jika anda rasa maklumat di yang diberi dalam artikel ini bermanfaat, sila klik Link di bawah untuk mengetahui manfaat yang akan anda perolehi dari pihak penganjur kepada pengunjung yang mengambil bahagian, dan juga sebagai tanda sokongan dan dorongan kepada penulis blog ini yang membawa berita gembira bermanfaat kepada anda.

[Link 1]

[Link 2] Kalau kena yang ini, naik kereta baru ler kita.....


Comments
0 Comments

0 ulasan:

LEAVE YOUR MESSAGES AT CBOX