LEAVE YOUR MESSAGE


ShoutMix chat widget

Tuesday 15 November 2011

Widgets

[15 FOTO]ISTANA NEGARA DI JALAN ISTANA TINGGAL KENANGAN, ISTANA NEGARA JALAN DUTA MENCATAT SEJARAH




KUALA LUMPUR 15 Nov -- Bendera peribadi Yang di-Pertuan Agong dinaikkan oleh anggota Batalion Pertama Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) dengan penuh istiadat di perkarangan Istana Negara yang baru di Jalan Duta, hari ini. Foto dari BERNAMA


Istana Negara Di Jalan Istana, Kini Tinggal Kenangan

KUALA LUMPUR, 14 Nov : Selepas mencatat 83 tahun sejarah yang indah berwarna-warni dan menyaksikan pertabalan tujuh daripada 13 Yang di-Pertuan Agong, kini sampailah sudah masanya untuk melabuhkan tirai penutupan Istana Negara pada Selasa.

Bangunan berwarna putih, yang ditandai dengan dua kubah emas tersergam indah dan tidak asing kepada setiap pengguna jalan raya yang melepasi Jalan Syed Putra, akan secara rasmi menyaksikan satu Istiadat Menurunkan Bendera Peribadi Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong pada 15 Nov.

Pada masa yang sama, Istana Negara yang baru di Jalan Duta akan secara rasmi menjadi istana bagi Yang di-Pertuan Agong yang seterusnya.

Yang di-Pertuan Agong Sultan Mizan Zainal Abidin, yang akan tamat tempoh jawatannya, mencatat sejarah sebagai Yang di-Pertuan Agong yang terakhir mendiami istana di Jalan Syed Putra.

Berita selanjutnya dan sejarah asalnya, [klik di sini]

Juga berita [di sini]

[Foto 1 = BERNAMA]

[Foto 2 = BERNAMA]
Pautan
[Foto 3 = BERNAMA]

[Foto 4 = BERNAMA]

[Foto 5 = BERNAMA]

[Foto 6 = BERNAMA]

[Foto 7 = BERNAMA]

[Foto 8 = BERNAMA]

[Foto 9 = BERNAMA]

[Foto 10 = BERNAMA]

[Foto 11 = BERNAMA]

[Foto 12 = BERNAMA]

[Foto 13 = BERNAMA]

[Foto 14 = BERNAMA]

[Foto 15 = BERNAMA]



Sold.my has loads of gadgets and great gifts for a fraction of their prices. Shop like never before and get an iPhone 4S for less! Share and sign up today! [Click here for details information]


Comments
0 Comments

0 ulasan:

LEAVE YOUR MESSAGES AT CBOX