LEAVE YOUR MESSAGE


ShoutMix chat widget

Friday 25 November 2011

Widgets

PENGERUSI JKKK MAUT DISENGAT TEBUAN TANAH




MARANG, 24 Nov : Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Hutan Banau, di sini, maut setelah dipercayai disengat tebuan tanah dalam kejadian di Kampung Pecah Batu dekat sini.

Ghani Mamat, 58, disahkan mati kira-kira pukul 5 petang semalam setelah dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) untuk rawatan pada pukul 1 petang semalam.

Isteri Allahyarham, Siti Yaccob, 53, ketika ditemui di rumahnya di Kampung Pecah Batu berkata suaminya menggagahkan diri untuk pulang ke rumah walaupun terkena lima hingga enam sengatan tebuan tanah di badannya.

Katanya sejurus sebelum kejadian, suaminya keluar untuk membersihakan pokok kelapa sawit yang tumbang kira-kira 400 meter dari rumahnya dengan jentolak.
Siti berkata bahagian pokok tumbang yang ditolak dengan jentolak itu dipercayai terkena sarang tebuan tanah yang ada di situ menyebabkan tebuan berkenaan menyerang suaminya.

Katanya dia melihat muka suaminya pucat dan seolah-olah dalam kesakitan sebaik hampir sampai ke rumah.

"Setelah diperiksa, ada lima hingga enam kesan gigitan tebuan di kepala, dada, tangan dan kaki sebelum arwah rebah," katanya.

Siti berkata dia bersama beberapa orang anaknya segera membawa arwah ke Klinik Kesihatan Bukit Payong sebelum dirujuk ke HSNZ untuk rawatan.

Bagaimanapun, katanya, doktor memaklumkan suaminya meninggal dunia akibat sakit jantung dan sengatan tebuan bukan penyebab utama kematiannya.

"Saya terkejut juga sebab selama ini kami tak tahu yang arwah ada sakit jantung, tapi mungkin bersabit juga dengan sengatan tebuan itu," katanya.

Sumber=BERNAMA

Comments
0 Comments

0 ulasan:

LEAVE YOUR MESSAGES AT CBOX