LEAVE YOUR MESSAGE


ShoutMix chat widget

Friday 4 November 2011

Widgets

TIPS NAK BUAT SCROLL BAR DALAM BLOG


Firstly, apa itu scroll bar(SB). SB ialah yang macam aku pasang pada Team Giant, Shimano dan Specialized kat bawah tu ler. Ala kat internet kita pun ada SB kat sebelah kanan kita tu. Kelebihan dia ialah kita dapat masukkan pelbagai perkara dalam ruang yang sempit. Contohnya dalam team Penganjur, ada 30+ blog yang berkaitan dengan penganjuran event berbasikal dan dapat aku masukkan dalam ruangan yang kecil je.

OK, let see caranya:

1. Dashboard ; Design/Rekabentuk ;
2. Edit HTML.



3. Save dulu kalau takut2.
4. Tick Expand Widget



5. Lepas tu tekan CTRL + F dan cari tajuk Bloglist korang. Macam aku punya ialah BICYCLE ACCESSORIES.
6. Dah jumpa tajuk, Cari code ini dibawah tajuk bloglist korang :
7. Gantikan code tersebut dengan ini :


Angka 200 tu boleh diubah. Aku gantikannya dengan 600 supaya lebih panjang. 200 pendek sangat ler.

8. Save dan lihat hasilnya. (Rujuk catatan di facebook Comment)


Nak RM melalui FB dengan sekali klik? Klik sini utk daftar(free je). Mudah jer, macam daftar FB. Then klik auto-sharing dan tunggu je RM masuk. Banyak ker? Tak lah. Tapi kalau sekali cash-out, nak bawa isteri dan 5 orang anak aku makan Pizza Hunt memang cukup. Ada apa yg tak faham? Daftar dulu then tanya aku di shout box atau gerek.basikal@gmail.com. Tipu? Ni angka ahli terbaru:76,599,072. Tak dak satu report polis pun.


Comments
0 Comments

LEAVE YOUR MESSAGES AT CBOX