LEAVE YOUR MESSAGE


ShoutMix chat widget

Tuesday 1 November 2011

Widgets

GAMBARAN SEBENAR PELANGGARAN KERETAPI-LORI TANGKI DI SABAH



KOTA KINABALU, 1 Nov -- Beginilah keadaan di kawasan perlanggaran sebuah lori tangki minyak dengan keretapi di Kepayan, berhampiran Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA) yang berlaku petang semalam. Foto=BERNAMA


Siasatan Menyeluruh Mengenai Perlanggaran Kereta Api Dengan Lori Tangki Minyak

KOTA KINABALU, 1 Nov (Bernama) -- Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman mahu siasatan menyeluruh mengenai punca perlanggaran kereta api dengan sebuah tangki minyak berhampiran Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA) semalam.

"Saya bersyukur tidak ada kematian tetapi saya mahu pihak terbabit termasuk Jabatan Keretapi dan Shell Timur menjalankan siasatan terperinci mengenai kemalangan ini," kata beliau.

Musa, yang kini melakukan lawatan kerja di London selama empat hari berkata demikian dalam kenyataan yang dikeluarkan di sini Selasa.





KOTA KINABALU, 1 Nov -- Beginilah keadaan kepala dan gerabak keretapi yang dilanggar sebuah lori tangki minyak di Kepayan, berhampiran Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA) yang berlaku petang semalam. Foto=BERNAMA(1 & 2)

Dalam kemalangan itu, sekurang-kurangnya lapan orang cedera akibat letupan kuat yang disebabkan sebuah kereta api yang dinaiki kira-kira 200 penumpang merempuh sebuah lori tangki membawa 27,000 liter petrol di lintasan kereta api haram berhampiran KM5, Jalan Kota Kinabalu-Putatan, Petagas dekat sini pada kira-kira pukul 5.30 petang.

Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib dilaporkan berkata penumpang lain dalam kereta api itu yang dapat menyelamatkan diri dihantar ke Hospital Queen Elizabeth untuk mendapatkan rawatan.





KOTA KINABALU, 1 Nov -- Beginilah keadaan kepala dan gerabak keretapi yang dilanggar sebuah lori tangki minyak di Kepayan, berhampiran Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA) yang berlaku petang semalam. Foto=BERNAMA(1 & 2)

Beliau juga dilaporkan berkata lori tangki itu sedang menyeberang landasan kereta api untuk menghantar petrol ke sebuah stesen minyak, tetapi terlambat untuk menyeberanginya, mengakibatkan kereta api itu merempuhnya.

Musa juga mahukan pihak berkuasa terbabit meningkatkan langkah-langkah keselamatan di sepanjang laluan melintas kereta api bagi mencegah kemalangan.

"Saya juga berharap mereka yang cedera agar cepat sembuh dan mahu memastikan mereka bahawa kerajaan akan melakukan segala mungkin untuk membantu mangsa berkenaan," kata beliau.

Sumber=BERNAMA


For Man Utd fans, here's your chance to watch live matches in Old Trafford in UK! Click here for info

Comments
0 Comments

LEAVE YOUR MESSAGES AT CBOX