LEAVE YOUR MESSAGE


ShoutMix chat widget

Friday 28 October 2011

Widgets

ANDAI MEREKA BOLEH BERBICARA : PANDAI MACAM LEMBU? ANJING PUN TENSION?





Di suatu petang, tatkala lembu bertemu anjing. Maka bermulalah satu bicara/diskusi ilmiah di antara mereka berdua...

LEMBU: Hai anjing, apa khabar? Macam ada yang tak kena jer?

ANJING: Aku tengah tension nih. Mau je aku gigit manusia tadi.

LEMBU : Eh? Kenapa?

ANJING: Aku lalu tepi dua orang manusia lelaki dan perempuan yg sedang berkepit. Tetiba si lelaki terperanjat dan terus melompat dan berkata : "Hoi anjing, pergi jauh-jauh. Najis!".

LEMBU: Ya, lah. Kau kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu.

ANJING: Kalau aku najis sekali pun, kalau dia tersentuh aku, masih boleh dibersihkan dengan disamak. Tu jer. Yang dia sentuh dan raba-raba awek dia tu apa? Boleh ke nak bersihkan dosa dengan samak?

LEMBU: Betul tu. Memegang wanita yang bukan mahramnya tanpa ikatan yg sah, lebih dahsyat kenajisannya daripada memegang kau anjing, malah tak boleh suci sekalipun, melainkan melalui memohon ampun dari Yang Maha Esa dan meminta maaf dari penjaga/ibubapanya.

ANJING: Wah! Ayat kau memang power la lembu. Manusia kena ubah pepatah ler 'Pandai macam

LEMBU'. Betul la tuh.

Hopefully, kita dapat mempelajari sesuatu dari kisah ini. Kata sesetengah orang, jangan melihat siapa yang berkata, tetapi dengar dan ambil nasihatlah apa yang diperkata.... Check kit dout.

Nak tau cerita tentang kereta
ni? [Klik kat sini] Its free info/demo.

Comments
0 Comments

LEAVE YOUR MESSAGES AT CBOX