LEAVE YOUR MESSAGE


ShoutMix chat widget

Thursday 20 October 2011

Widgets

[VIDEO]FESTIVAL 600 TAHUN MEMAKAN ANJING(16+)




Peniaga membunuh anjing untuk dijadikan hidangan di sebuah restoran di Jinhua, manakala yang lain dikurung dalam sangkar menanti giliran.


FESTIVAL 600 TAHUN MAKAN ANJING DILARANG

Pihak berkuasa tempatan Jinhua di daerah Zhejiang di timur China terpaksa mengharamkan salah satu festival tertua(berusia 600 tahun) akibat tekanan dari pihak pencinta haiwan tersebut.

Sepatutnya, fertival ini berlangsung pada 18-Okt-2011 yang lalu. Perharaman ini mendapat kecaman masyarakat tempatan kerana ianya menghentikan satu aktiviti turun-temurun masyarakat setempat yang disambut sejak 600 tahun yang lampau.

Menurut sejarah dari cerita rakyat, festival berusia 600 tahun itu diadakan apabila general dari Dinasti Ming memerintahkan agar anjing disembelih di Jinhua sebelum mereka melancarkan serangan mengejut. Ini kerana dikuathiri anjing2 akan menyalak dan pergerakan tenteranya disedari pihak musuh.

Selepas menewaskan musuh mereka, anjing2 yang disembelih telah dimakan oleh tentera2nya, membawa kepada satu permulaan untuk festival memakan daging anjing.

Dan kalau you all tengok video clip kat bawah, you all akan faham kenapa. Untuk penonton berusia 16+ tahun ke atas sahaja, please clicks [http://youtu.be/FxPW6vM_a6Q] atau click pada clip video.





Comments
0 Comments

LEAVE YOUR MESSAGES AT CBOX