LEAVE YOUR MESSAGE


ShoutMix chat widget

Monday 17 October 2011

Widgets

LIMA PERINGKAT LIMBC 2011 CABAR KETAHANAN PELUMBA




LANGKAWI, 17 Okt -- Pengerusi penganjur pelumbaan, Datuk Malik Mydin (tengah) ketika sidang media Kejohanan ke-2 Basikal Bukit Antarabangsa Langkawi 2011 (LIMBC) di sini hari ini.
(Dari kiri) Pelumba negara Fauzan Latiff, Razif Salleh, pelumba maraton wanita ke-8 dunia Michela Benzoni dari Itali, pelumba ke-6 dunia Burry Stander dari Afrika Selatan Sharin Amir yang juga pelumba negara.
Kejohanan tersebut akan bermula esok dengan cabaran megelilingi Langkawi sejauh 62 km diikuti peringkat kedua acara merentas desa Olimpik di kampung Tok Senik, peringkat ketiga acara perlumbaan lasak di Telaga Harbour Park, peringkat keempat acara raja bukit Gunung Raya dan peringkat kelima acara merentas desa jarak dekat.
Foto sumbangan BERNAMA




Gambar sumbangan Kosmo

17 Oktober, 2011 15:32 PM

Lima Peringkat LIMBC 2011 Cabar Ketahanan Pelumba

LANGKAWI, 17 Okt (Bernama) -- Kejohanan kedua Basikal Bukit Antarabangsa Langkawi 2011 (LIMBC) yang dijalankan dalam lima peringkat bakal mencabar ketahanan pelumba.

Kejohanan lima hari itu bermula esok dengan kayuhan mengelilingi Pulau Langkawi sejauh 62 kilometer, diikuti peringkat kedua merentas desa Olimpik di Kampung Tok Senik.

Peringkat ketiga pula membabitkan perlumbaan lasak di Telaga Harbour Park manakala peringkat keempat ialah acara 'Raja Bukit' di Gunung Raya, dan terakhir merentas desa jarak dekat.

Seramai 250 perlumba dari dalam dan luar negara mendaftar untuk menyertai kejohanan itu, yang dibahagikan kepada kategori lelaki elit, wanita elit, lelaki master (bagi peserta berumur lingkungan 40 hingga 50 tahun) dan lelaki senior (umur 51 ke atas).

Pengerusi penganjur Datuk Malik Mydin berkata saingan sengit dijangka dari peserta Afrika Selatan Burry Stander, manakala kategori wanita dikuasai pelumba maraton di tangga kelapan dunia Michela Benzoni dari Itali.

Sumber informasi : BERNAMA

Comments
0 Comments

LEAVE YOUR MESSAGES AT CBOX