LEAVE YOUR MESSAGE


ShoutMix chat widget

Saturday 29 October 2011

Widgets

[VIDEO] CHELSEA VS ARSENAL 29-OKT-2011

Jaringan hatrik Robin Van Persie memastikan Arsenal mencatat kemenangan 5-3 luar jangkaan terhadap tuan rumah, Chelsea di Stadium Stamford Bridge. Ini adalah kemenangan besar yang pertama pertemuan antara Chelsea dengan Arsenal.



Walcott, penjaring gol ketiga Arsenal membolehkan Arsenal mendahului 3-2 di babak kedua.



Minit ke 44, Terry Henry menjaringkan gol ke dua bagi Chelsea untuk mendahului 2-1 sehingga tamat separuh masa pertama

Namun, Arsenal terlebih dahulu ketinggalan 1-0 pada minit ke-14 hasil tandukan oleh Frank Lampard. Tetapi, V. Persie berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke-36. Sebelum separuh masa pertama tamat, Chelsea sekali lagi didepan hasil jaringan oleh John Terry.


Barisan kesebelasan utama di awal permainan

Bermula separuh masa kedua, Arsenal dilihat menguasai permainan dan hasilnya selepas 4 minit bermula, Arsenal berjaya menyamakan kedudukan 2-2 hasil jaringan solo oleh Santos. Kelekaan benteng Chelsea dihukum sekali lagi oleh Arsenal apabila Walcott menjaringkan gol ke-3 buat Arsenal pada minit ke-56, menjadikan Arsenal mendahului 3-2



Statistik perlawanan

Kemasukan Meireles banyak membantu serangan Chelsea. Dan pada minit ke 81, Juan Mata berjaya menyamakan kedudukan 3-3 sama. Pada ketika peminat kedua-dua pasukan menjangkakan keputusan seri, Van Persie menjadi hero buat Arsenal apabila menjaringkan gol ke-4 pada minit ke-85 hasil kesilapan Terry mengeluarkan bola. Minit akhir permainan, V. Persie melengkap hatriknya untuk memastikan kemenangan 5-3 ke atas Chelsea.



Kedudukan terkini, termasuk keputusan MU menundukkan Everton 1-0



Klip video jaringan semua 8 gol

Your next car could be German! Klik here for info.


Comments
0 Comments

LEAVE YOUR MESSAGES AT CBOX