LEAVE YOUR MESSAGE


ShoutMix chat widget

Tuesday 18 October 2011

Widgets

BABI ORGANIC



Beijing, 17-Okt2011 : Presiden dan CEO kepada Wal-Mart China mengambil keputusan untuk meletak jawatan masing2 dengan alasan peribadi('persoal reasons') pada Isnin lalu selepas pihak berkuasa mengarahkan Wal-Mart ditutup sementara kerana mereka(pihak berkuasa) mendapati babi telah dilabel sebagai 'organik' di beberapa kedai milik Wal-Mart.
Turut meletak jawatan ialah Clara Wong, Naib Presiden Senior di bahagian Sumber Manusia. Sebelum ini, pihak berkuasa telah mengenakan tindakan sekurang-kurangnya 21 untuk pelbagai jenis kesalahan seperti menjual barangan luput tarikh dan memaparkan iklan yang palsu/tidak tepat.


Kenapa mereka meletak jawatan? Mungkin kerana menganggap diri mereka gagal dalam memikul amanah yang diberikan. Di Malaysia, bagaimana? Lagi satu, pernahkah anda memeriksa sama ada harga yang ditulis dalam risalah promosi/iklan harga yang digantung sama dengan harga yang discan di kaunter bayaran? Aku sendiri pernah mengalami perkara seperti di atas. Tuan/Puan/Adik/Kakak bagaimana?

Bacaan lanjutan tentang tajuk ini,klik di sini.

[Untuk mendapatkan camera percuma yang akan merakam sejarah kehidupan anda, klik di sini]

Comments
0 Comments

LEAVE YOUR MESSAGES AT CBOX